LUI - Master i Barnehagekunnskap

Resultat 1 - 20 av 76

Bærekraftig utvikling i rammeplan for barnehagen. Kritiske lesninger med Jacques Derrida.

Sandvik, Maria Bendiksen (OsloMet - storbuniversitetet 2018)

Prosessen mot et(det) hybrid(e) barnehagebygg(et) Kritiske lesninger av beslutningsmyndigheters regelverk i planleggingsprosessen av basebarnehagebygget

Petersen, Ingegjerd Moe (OsloMet - storbyuniversitetet 2018)

Hvordan er språkmiljøet hjemme hos barn med foreldre som har persisk som førstespråk?

Hozhabri, Mehri (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

”BaconOst!” Måltidets muligheter – en samtaleanalyse av fellesskap og deltakelse under måltidet i barnehagen

Slette, Tine Synnøve (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

”Man leker når man leker” Hvilke forståelser av lek og læring gir et utvalg barn uttrykk for? - en undersøkelse basert på samtaler med barn

Bye, Line Iren (Høgskolen i Oslo og Akershus 2014)

Med litteratur som våpen for å skape bliven i barnehagen

Lerbak, Kari (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

Å perle igjen - om gjentagelser, en perlekrok og tempo

Leirpoll, Beate kristin (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

Å skrive og tenke og føle en annen fortelling: tankeeksperimentasjoner om kjønn.

Larsen, Gro (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

Å leke for mer lek - en studie av en barnehagelærers deltakelse i de yngste barnas dramatiske lek

Bergvik, Eilen (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

Hvordan kan estetisk erfaring forstås som en måte å lære på – satt inn i en barnehagekontekst. En teoretisk-hermeneutisk studie.

Rieck, Angela (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

«Noe» med de yngste - En undersøkelse av pedagogisk innhold og planlagte aktiviteter med barn under tre år

Shaw, Andrea Aalrust (Høgskolen i Oslo og Akershus 2017)

De yngste barnas medvirkning i barnehagens hverdagsliv

Gillund, Mari (Høgskolen i Oslo og Akershus 2006)

Det betydningsfulle i relasjoner mellom barn og voksne i barnehagen - En kvalitativ undersøkelse med en utvalgt gruppe barn om deres tanker om de barnehageansattes rolle og betydning i barnehagehverdagen

Maksimović, Sanja (Høgskolen i Oslo og Akershus 2016)

«Overveldet av forventinger» En gruppe barnehagelæreres tanker, meninger og erfaringer med stillingen som pedagogisk leder i dagens barnehage

Havn, Helene (Høgskolen i Oslo og Akershus 2016)

Å spørre eller ikke spørre. Det er spørsmålet. - Et žižekiansk blikk på norske masteroppgaver i barnehagepedagogikk

Greiner, Svein-Erling (Høgskolen i Oslo og Akershus 2016)

Å forskjellighete - En autoetnografisk etnometodologisk reise, alltid allerede underveis

Crisostomo, Anita Tvedt (Høgskolen i Oslo og Akershus 2016)

”Det kunne vært verre” - En analyse av hvordan begrepet forebygging forstås på småbarnsfeltet

Eidal, Sissel-Jorun Hoffart (Høgskolen i Oslo og Akershus 2015)

Å tenke/skrive/virke med Deleuzes forskjellsfilosofi: -metodologiske eksperimentasjoner i å stillhet(e) med affektive data/skrivninger

Nyhus, Kjersti Amdal (Høgskolen i Oslo og Akershus 2015)

Personalkvalitet i barnehagen - Fokusgruppeintervju av styrere

Hoffart, Åse-Berit (Høgskolen i Oslo og Akershus 2015)

Re-arrangeringer av improvisasjon som fenomen i barnehagens prosjektarbeid - Å bygge en undersøkelse med Karen Barads diffraksjonsinspirerte analyser

Svensen, Nora Kolle (Høgskolen i Oslo og Akershus 2015)